KDK na TikToku i z weryfikacją

Czy TikTok jest dla nas?

Mobilna aplikacja z możliwością publikowania krótkich materiałów wideo. Aplikacja, o której słyszał chyba już każdy, a która nadal dla większości jest abstrakcją. Mimo wszystko z dnia na dzień przybywa tam dorosłych twórców oraz odbiorców wszelkiego rodzaju kontentu. Zaczyna być doceniana przez ekspertów od komunikacji i PR choć nie każdemu może odpowiadać. Opublikowane ostatnio wyniki mówią o 100 milionach aktywnych użytkowników miesięcznie w Europie, a po zażegnaniu kryzysu w USA wygląda na to, że TikTok nadal będzie zyskiwał na popularności!

Całkiem niedawno pojawiliśmy się również na LinkedInie i póki co, to raczej tylko nasza wizytówka, natomiast z perspektywy czasu debiut na TikToku wydaje się ma większe znaczenie.

Ogólnie media społecznościowe umożliwiają nam tworzenie i wymianę wygenerowanych treści. Są ogólnodostępne i w podstawowej wersji bezpłatne. W naszym przypadku to idealne narzędzia marketingu i promocji choć nie mogą pozostać jedynymi.

Weryfikacja konta?

Taki mały znaczek przy nazwie profilu. Znaczek mały, ale prestiż i renoma duża. Tego typu forma weryfikacji oficjalnych kont jest również na Facebooku, Instagramie czy Twitterze ale np. dla nas i dla większości z Was niemalże nieosiągalna. Zawsze konta z weryfikacją postrzegane są jako wyjątkowe. Jest to coś co po raz pierwszy udało nam się uzyskać i miło nam, że akurat w ten sposób docenił nas TikTok. Od pewnego czasu nasz profil widnieje dla wszystkich po prostu jako Oficjalny TikTok Kutnowskiego Domu Kultury.

@kutnowskidomkulturyOd teraz KDK official! ✌️😎 ##kultura ##KutnowskiDomKultury ##Kutno ##OficjalneKonto ##FajnieFajniusio ##socialmediachallenge ##TikTokPolska ##poKoleżeńsku♬ jest fajnie fajniusio po kolezensku – BOXING POLAND

Czy warto?

Na dzień dzisiejszy (24.09.2020) Kutnowski Dom Kultury ma tam już blisko 1700 obserwujących, co oznacza, że już teraz jest to nasz TOP 3 pod względem ilości fanów w naszych mediach społecznościowych. Po Facebooku i po Instagramie. Kto by się spodziewał? Nie można tego lekceważyć. Każdy swoje działania będzie oceniał indywidualnie, ale my uważamy, że warto i mamy już ku temu swoje powody.

Jakieś efekty?

Wstrzeliwując się w odpowiednim momencie w dany trend jednym filmem osiągnęliśmy np. wynik ponad 80 tysięcy wyświetleń.

@kutnowskidomkultury##wiemcojem 😋 Z serii “Kryzysowa kuchnia” Wiola poleca! 😍 ##obiad ##Kutno ##KutnowskiDomKultury ##kuchnia ##kotlet ##ziemniaki ##mortadela ##ogórek ##kompot♬ dźwięk oryginalny – Kutnowski Dom Kultury

Należy zwrócić uwagę na to, że zasięg (jeżeli chodzi o miejsce zamieszkania naszych obserwujących) może nas zaskoczyć. Społeczność, która się gromadzi wokół naszego konta obejmuje całą Polskę.

TikTok Kutno screen (6)

Innym razem Grzegorz Jędrek, prowadzący blog o PR i marketingu w kulturze wnidoczasie.pl podczas organizowanego przez siebie webinarium stwierdził, że nigdy nie miałby okazji usłyszeć o organizowanym od tylu lat wydarzeniu jakim jest Święto Róży, gdyby nie Kutnowski Dom Kultury na TikToku.

@kutnowskidomkulturyRóżana łódka jak z bajki na naszym stawie! 😍🌹🛶 ##polskajestpiękna ##Kutno ##ŚwiętoRóży ##KutnowskiDomKultury ##łódka ##łódź ##róże ##roses ##boat ##flowers♬ dźwięk oryginalny – Kutnowski Dom Kultury

Feedback z lokalnego podwórka oczywiście jest również dobrze widoczny.

TikTok Kutno screen (2)

No i komunikacja z najmłodszymi. Gdzie w sieci na pełnym luzie możemy rozmawiać? Już sam fakt wywołania interakcji w postaci komentarzy jest sukcesem. A jeżeli do tego dodamy jeszcze edukację to chyba możemy poczuć się spełnieni.

TikTok Kutno screen (3)

TikTok Kutno screen (4)

I według nas ma to nieocenioną, ale dużą wartość! 🙂

Co dalej?

Nie traktujemy tego medium priorytetowo, ale są argumenty, które przemawiają za tym, aby jednak w jakimś stopniu być tam aktywnym. Do tej pory (do momentu wybuchu pandemii) mieliśmy dosyć bogatą ofertę dla dzieci i młodzieży. Na TT w większości taką właśnie społeczność mamy. Powoli wracamy z organizacją. Nie liczymy na to, że osoby obserwujące nas za chwilę kupią bilety na nasze wydarzenia, ale np. możemy mieć nadzieję, że podpowiedzą swoim opiekunom o możliwości wyjścia do swojego lokalnego domu kultury.

Nieocenione, duże znaczenie może mieć natomiast budowanie świadomości marki wśród młodszego pokolenia. Należy tylko w wyważony sposób przemycać w treści materiały promujące KDK czy Miasto Kutno. Ta niedoceniana w tym momencie grupa docelowa w przyszłości może być naszym głównym odbiorcą a popularyzowanie naszego miasta wpisuje się w strategię promocji marki Kutno Miasto Róż.

Podsumowanie

Generalnie podsumowując jesteśmy bardzo pozytywnie zaskoczeni odbiorem naszej obecności w miejscu, które mogłoby wydawać się przeznaczonym ściśle dla Pokolenia Z. Choć wśród setek komentarzy na przełomie roku mieliśmy dosłownie jedną docinkę, to wydaje się ona chyba nawet sympatyczna… 😉

TikTok Kutno screen (1)

Robert Strębski / specjalista ds. organizacji i promocji

Powiązane posty