Czy TikTok jest dla nas?
Mobilna aplikacja z możliwością publikowania krótkich materiałów wideo. Aplikacja, o której słyszał chyba już każdy, a która nadal dla większości jest abstrakcją. Mimo wszystko z dnia na dzień przybywa tam dorosłych twórców oraz odbiorców wszelkiego rodzaju kontentu. Zaczyna być doceniana przez ekspertów od komunikacji i PR choć nie każdemu może odpowiadać. Opublikowane ostatnio wyniki mówią o 100 milionach aktywnych użytkowników miesięcznie w Europie, a po zażegnaniu kryzysu w USA wygląda na to, że TikTok nadal będzie zyskiwał na popularności!
Całkiem niedawno pojawiliśmy się również na LinkedInie i póki co, to raczej tylko nasza wizytówka, natomiast z perspektywy czasu debiut na TikToku wydaje się ma większe znaczenie.
Ogólnie media społecznościowe umożliwiają nam tworzenie i wymianę wygenerowanych treści. Są ogólnodostępne i w podstawowej wersji bezpłatne. W naszym przypadku to idealne narzędzia marketingu i promocji choć nie mogą pozostać jedynymi.
Weryfikacja konta?
Taki mały znaczek przy nazwie profilu. Znaczek mały, ale prestiż i renoma duża. Tego typu forma weryfikacji oficjalnych kont jest również na Facebooku, Instagramie czy Twitterze ale np. dla nas i dla większości z Was niemalże nieosiągalna. Zawsze konta z weryfikacją postrzegane są jako wyjątkowe. Jest to coś co po raz pierwszy udało nam się uzyskać i miło nam, że akurat w ten sposób docenił nas TikTok. Od pewnego czasu nasz profil widnieje dla wszystkich po prostu jako Oficjalny TikTok Kutnowskiego Domu Kultury.
@kutnowskidomkulturyOd teraz KDK official! ✌️😎 ##kultura ##KutnowskiDomKultury ##Kutno ##OficjalneKonto ##FajnieFajniusio ##socialmediachallenge ##TikTokPolska ##poKoleżeńsku♬ jest fajnie fajniusio po kolezensku – BOXING POLAND
Czy warto?
Na dzień 24.09.2020 Kutnowski Dom Kultury miał tam blisko 1700 obserwujących, co oznaczało, że już wtedy był to nasz TOP 3 pod względem ilości fanów w naszych mediach społecznościowych. Po Facebooku i po Instagramie. Kto by się spodziewał? Następnie mija kilka miesięcy i dzieje się coś niesamowitego! (Edit 01.10.2021) – 60000 obserwujących i TOP 1. Nie można tego lekceważyć. Każdy swoje działania będzie oceniał indywidualnie, ale my uważamy, że warto i mamy już ku temu swoje powody.
@kutnowskidomkultury10K🎉👉👈😊 DZIĘKUJEMY!##Kutno ##KutnowskiDomKultury ##10K ##PolskaJestPiękna ##jesiennyvibe ##ParkTrauguttaKutno ##I❤️Kutno ##iLoveKutno ##DzieńNoc ##DayNight♬ dźwięk oryginalny – Kutnowski Dom Kultury
Jakieś efekty?
Wstrzeliwując się w odpowiednim momencie w dany trend jednym filmem osiągnęliśmy np. wynik ponad 100 tysięcy wyświetleń.
@kutnowskidomkultury##wiemcojem 😋 Z serii „Kryzysowa kuchnia” Wiola poleca! 😍 ##obiad ##Kutno ##KutnowskiDomKultury ##kuchnia ##kotlet ##ziemniaki ##mortadela ##ogórek ##kompot♬ dźwięk oryginalny – Kutnowski Dom Kultury
Należy zwrócić uwagę na to, że zasięg (jeżeli chodzi o miejsce zamieszkania naszych obserwujących) może nas zaskoczyć. Społeczność, która się gromadzi wokół naszego konta obejmuje całą Polskę.
Innym razem Grzegorz Jędrek, prowadzący blog o PR i marketingu w kulturze wnidoczasie.pl podczas organizowanego przez siebie webinarium stwierdził, że nigdy nie miałby okazji usłyszeć o organizowanym od tylu lat wydarzeniu jakim jest Święto Róży, gdyby nie Kutnowski Dom Kultury na TikToku.
@kutnowskidomkulturyRóżana łódka jak z bajki na naszym stawie! 😍🌹🛶 ##polskajestpiękna ##Kutno ##ŚwiętoRóży ##KutnowskiDomKultury ##łódka ##łódź ##róże ##roses ##boat ##flowers♬ dźwięk oryginalny – Kutnowski Dom Kultury
Feedback z lokalnego podwórka oczywiście jest również dobrze widoczny.
No i komunikacja z najmłodszymi. Gdzie w sieci na pełnym luzie możemy rozmawiać? Już sam fakt wywołania interakcji w postaci komentarzy jest sukcesem. A jeżeli do tego dodamy jeszcze edukację to chyba możemy poczuć się spełnieni.
I według nas ma to nieocenioną, ale dużą wartość! 🙂
Co dalej?
Nie traktujemy tego medium priorytetowo, ale są argumenty, które przemawiają za tym, aby jednak w jakimś stopniu być tam aktywnym. Do tej pory (do momentu wybuchu pandemii) mieliśmy dosyć bogatą ofertę dla dzieci i młodzieży. Na TT w większości taką właśnie społeczność mamy. Powoli wracamy z organizacją. Nie liczymy na to, że osoby obserwujące nas za chwilę kupią bilety na nasze wydarzenia, ale np. możemy mieć nadzieję, że podpowiedzą swoim opiekunom o możliwości wyjścia do swojego lokalnego domu kultury.
Nieocenione, duże znaczenie może mieć natomiast budowanie świadomości marki wśród młodszego pokolenia. Należy tylko w wyważony sposób przemycać w treści materiały promujące KDK czy Miasto Kutno. Ta niedoceniana w tym momencie grupa docelowa w przyszłości może być naszym głównym odbiorcą a popularyzowanie naszego miasta wpisuje się w strategię promocji marki Kutno Miasto Róż.
Podsumowanie
Generalnie podsumowując jesteśmy bardzo pozytywnie zaskoczeni odbiorem naszej obecności w miejscu, które mogłoby wydawać się przeznaczonym ściśle dla Pokolenia Z. Choć wśród setek komentarzy na przełomie roku mieliśmy dosłownie jedną docinkę, to wydaje się ona chyba nawet sympatyczna… 😉
Robert Strębski / specjalista ds. organizacji i promocji