Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności Kutnowskiego Domu Kultury

Kutnowski Dom Kultury zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Kutnowskiego Domu Kultury www.kdk.net.pl.

Wstęp

Kutnowski Dom Kultury (KDK)
ul. Żółkiewskiego 4
99-300 Kutno
Telefon: 24 254 21 37 wew. 108
E-mail: sekretariat@kdk.net.pl

Deklaracja dostępności strony internetowej została sporządzona zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Data publikacji strony internetowej: 15 maja 2018 r.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 15 stycznia 2025 r.

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej: 21 września 2020 r. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Dostępność cyfrowa

Status zgodności

Strona internetowa Kutnowskiego Domu Kultury jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej z powodu poniższych wyłączeń i niezgodności:

Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018 r. zostały wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności.

Multimedia opublikowane przed 23 września 2020 r. zostały wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności.

Mapy zostały wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności.

Treści niedostępne

  • Materiały wideo nie posiadają napisów ani audiodeskrypcji.
  • Materiały graficzne i zdjęcia nie mają tekstów alternatywnych.
  • Niektóre dokumenty PDF są nieczytelne dla czytników ekranowych.
  • Część interaktywnych elementów (linków) nie jest odpowiednio opisanych dla czytników ekranów.

Funkcjonalności strony internetowej

Na stronie internetowej można:

  • używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki,
  • zmieniać wielkość czcionki, kontrast, skalę szarości, jasność tła, a także podkreślenie linków.

Dostępność architektoniczna

Lokalizacja

Kutnowski Dom Kultury znajduje się w parku Traugutta, około 6 minut na pieszo od głównego placu miasta.

Dojechać do nas można komunikacją miejską:

  • przystanek Skłodowskiej/MZK oddalony o ok. 300 m, linie: 1,5,9,10,11,12
  • przystanek 29 listopada oddalony o ok. 200 m, linie: 1,2,3,5,6,7,11,12,14
  • przystanek 1 maja – oddalony o ok. 300 m, linie: 3,7,10,14

Parking

  • Przed budynkiem znajduje się jedno miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.
  • Za budynkiem dostępne są dwa dodatkowe miejsca parkingowe.
  • Krawężniki przy miejscach parkingowych są obniżone.

Wejścia

Główne wejście: Drzwi automatyczne, obok drzwi rozwierane. Podjazd dostępny od strony parku przy Bistro Różanym.

Boczne wejście: (w przypadku dotarcia na salę przez osoby poruszające się na wózku): Potrzebne wcześniejsze zgłoszenie telefoniczne lub mailowe.

Kasa

Znajduje się po lewej stronie od wejścia głównego. Kasa czynna 30 minut przed rozpoczęciem seansu filmowego lub wydarzenia.

Windy

W budynku znajdują się dwie windy. Dostępne są tabliczki z oznaczeniami pięter w alfabecie Braille’a. Brak systemu głosowego oraz tabliczek z opisem pomieszczeń na piętrach.

  • Winda główna: Na parterze, po lewo od stanowiska ochrony umożliwia dostęp na wszystkie piętra.
  • Winda boczna: Na pierwszym piętrze, na bocznym foyer, Dostęp do Galerii na Sztukę.

Toalety

Toalety dostosowane do osób z niepełnosprawnościami znajdują się na każdej kondygnacji. Są wyposażone w pochwyty i system alarmowy.

Pozostałe informacje

  • budynek ma szerokie hole na każdej kondygnacji
  • na każdej kondygnacji znaleźć można kanapy lub ławki
  • początek i koniec biegu pochylni są wyróżnione przy pomocy kontrastowego koloru
  • wycieraczki są obsadzone w poziomie posadzki,
  • w budynku zamontowany jest dźwiękowy i świetlny system powiadamiania alarmowego pożarowego i antywłamaniowego,
  • w budynku są umieszczone czytelne informacje wizualne o drogach ewakuacji w postaci piktogramów,

Dostępność informacyjno-komunikacyjna

Do budynku można wejść z psem przewodnikiem lub psem asystującym.

Dostępność technologiczna:

  • Brak pętli indukcyjnych.
  • Brak tłumacza języka migowego w budynku instytucji. Możliwość kontaktu za pomocą tłumacza Polskiego Języka Migowego po wcześniejszym zgłoszeniu. Możliwość skorzystania z tłumacza Polskiego Języka Migowego podczas niektórych wydarzeń. Prosimy o wcześniejszy kontakt w celu ustalenia szczegółów.

Procedura składania wniosków i skarg

Kontakt w sprawie dostępności
W przypadku problemów z dostępnością prosimy o kontakt. Osoba kontaktowa: Weronika Robacka
E-mail: weronikarobacka@kdk.net.pl
Telefon: 24 254 21 37

Wnioski lub skargi można również składać listownie na adres:

Kutnowski Dom Kultury
ul. Żółkiewskiego 4
99-300 Kutno

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.