🟢 CTMiT: Master, Pandemonium, Sacriversum, North – Black Roses Fest Kutno 2024
29 listopada 🗓 19:00 - 23:00
100PLN – 130PLNMaster, Pandemonium, Sacriversum, North – Black Roses Fest Kutno 2024
29 listopada 2024 (piątek) godz. 19:00
Centrum Teatru Muzyki i Tańca
Kutno, ul. Teatralna 1
Bilety do 30.09 – 100 zł ONLINE
Bilety od 1.10 – 115 zł ONLINE
Bilety w dniu koncertu – 130 zł
Master – amerykańska grupa muzyczna wykonująca death metal, zaliczana do prekursorów gatunku. Powstała 1983 roku w Chicago w stanie Illinois w USA, występując do 1985 roku pod nazwą Death Strike. Debiutancki album grupy pt. Master był rejestrowany dwukrotnie. Pierwsze nagranie miało miejsce we współpracy z Jimem Martinellim (gitara) oraz Aaronem Nickeasem (perkusja). Nagrania jednak nie zostały zaakceptowane przez wytwórnie płytową Nuclear Blast. Ponownie partie perkusji zrealizował Bill Schmidt, natomiast ślady gitar Chris Mittleburn, zmodyfikowany album został wydany w 1990 roku. Pierwsza wersja została wydana w dwa lata później (1992) pod nazwą Speckmann Project. Ostatnia płyta nosi tytuł „SAINTS DISPELLED” (2024)
Pandemonium – polska grupa wykonująca muzykę z pogranicza black i death metalu. Powstała w 1990 roku w Łodzi. W 1995 roku formacja przyjęła nazwę Domain. W 2004 roku zespół powrócił pod nazwą Pandemonium. Ostatni album nosi tytuł „NIHILIST” i został nagrany w 2017 roku.
Sacriversum – polski zespół melodic death metalowy założony w Łodzi w 1992 roku. Początkowo (demo „Dreams od Destiny”) reprezentujący bardziej thrashową odmianę death metalu, ale wraz z dołączeniem do trzyosobowego składu klawiszowca (debiutancki album „The Shadow of the Golden Fire” 1994, reedycja 2022) – grający w stylu łączącym typowo death metalowe riffy z ciężkimi, klimatycznymi fragmentami.
North – toruńska formacja, wykonująca mieszankę black i death metalu. Zespół ma na swoim koncie pięć longplayów studyjnych, z których ostatni, pt. „Czekając na sztorm”, ukazał się w 2011 roku. W kwietniu 2024 roku – po ponad dekadzie studyjnego milczenia – grupa powróciła z EP-ką „We Are, We Remain…”. Znalazło się na niej pięć kompozycji, w tym cover „A Fine Day to Die” Bathory. W trzech utworach muzycy wykorzystali wiersze Romana Zmorskiego, polskiego poety epoki romantyzmu.